Tūrisma aģentūras

Jūsu ceļojuma kvalitātes garantija

Ceļojumu aģentūra (citi nosaukumi: tūroperātors, tūrsima āgentūra, tūrsima kompānija, ceļojumu kompānija) ir uzņēmums, kas nodrošona ar ceļojumiem saistītus pakalpojumus citu pakalpojumu piegādātāju, tādu kā aviokompanijas, viesnīcas, transporta nomas kompānijas, vārdā. Daudzi tūroperatori darbojas ne tikai ar parastiem tūristiem, bet arī piedāvā organizēt darba ceļojumus (komandējumus). Ir arī tādi, kuri specializējas tikai uz oficiāliem cēļojumiem darba nolūkos, un arī tādu, kuri darbojas kā ārzemju kompāniju pārstavji, paplašinot citu valstu ceļojumu aģentūru tirgus.

Ceļojumu kompāniju galvenais uzdevums ir darboties kā āgentūras citiem attiecīgo pakalpojumu sniedzējiem, apkopojot visus servisa tipus, kuri varētu būt nepieciešami ceļotājam. Attiecīgi, konkrētas preces (lidmašīnu biļetes, rezervācija viesnīcās u.tml.) nav pieejemas uz vietas, bet tiek iegadātas tikai tad, kad potenciāls tūrists noperk attiecīgu ceļojuma komplektu.

Papildus saviem pamatpaklpojumiem, lielākas tūrisma āgentūras nodrošina arī papildus servisa tipus, tādus kā ceļotāju konsultācijas, apdrošināšana, valūtas maiņa, transporta noma, gidu pakalpojumi, kartes un tūristu rokasgrāmatas.

Vēsture

Mūsdienu tūrisma aģentūras prototips pirmo reizi parādījās 19.gs, kad Tomass Kūks kopā ar Midland Railway dzelzceļa pārvadājumu kompāniju atvēra vairākas kompānijas un to filiāles, izstrādājot tādu pakalpojumu kā “ceļojuma komplekts”. Pirmā tūre tika rīkota no Louboro līdz Leičesterei, un tajā piedalījāš 500 ceļotāji, maksājot 1 šiliņu par 19 kilometrus garu braucienu. Vēlāk, papildus tiešai braucienu pārdošanai, Kūka kompānija pārstāvēja arī cita ceļojumu aģentūras. Citas tūrisma kompānijas, kuras tiek uzskatītas par šīs industrijas izsācējiem, ir Dean & Dawson, Polytechnic Touring Association un Co-Operative Wholesale Society.

Sākotnēji ceļojumu aģentūras bija pārsvarā vērstas uz vidējās uz augstākās klases iedzīvotājiem, tomēr 1920. gados komerciālās aviācjas attīstība ļāva paplašināja šo tirgu, padarot to pieejamu arī strādnieku klases pārstāvjiem, kuri meklēja ērtas un lētas iespējas atpūsties ārzemēs.

Mūsdienu ceļojumu aģentūras

Nekatoties uz to, ka mūsdienās internets ļauj daudziem pirkt biļetes un rezervēt viesnīcas pašiem, tūroperātori saglabā savu svarīgu pozīciju ceļojumu tirgū, sažos sektoros ziņemot līdz pat 77% no visiem organizētiem ceļojumiem. Par iemeslu tam ir tas, ka tieši tūrisma aģentūras nodrošina potenciāliem ceļotājiem iespēju iegādāties visus pakapojumus vienā vietā, kā arī konsultācijas un atbalstu atpūtas laikā. Vairāk par tūrisma āgentūru lomu ceļojumu organizācijā var izlasīt attiecīgajā rakstā.

Mūsdienās tūrisma kompāniju vairākumam ir savi saiti, kur ir aprakstīti visi pieejami paklpojumi, preces un cenas. Vairākas ceļojumu aģentūras ļauj arī salīdzināt dažādu pakalpojumu sniedzēju cenas, nodrošinot ceļotajiem izvēles brīvību attiecībā uz viņu tūres parametriem.

Ir svarīgi no tūrisma aģentūrām atšķirt informatīvus saitus, tādus kā Ceļošana.lv, kas nodrošina detalizētu informāciju par ceļošanu, sniedzot neatkārīgu tūroperātoru izvērtēšanu, bet paši nepiedavā nekādus pakalpojumus. Neskatoties uz to, tādos saitos iegūtā informācija ir noderīga ceļojuma plānošanas stadijā, un arī lai izvelēties Jūsu velmēm atbilstošu ceļojumu operatoru.